Thursday, July 28, 2016

Filled Under:

Lauk Habis Di Kenduri Kahwin. Teguran Lelaki Ni Buat Ramai Perungut SENTAP !!!

Lauk Habis Di Kenduri Kahwin. Teguran Lelaki Ni Buat Ramai Perungut SENTAP !!! | Seperti yang diceritakan oleh FB Tuan Azli (LINK). Pasal kenduri tentang kenduri. Banyak kenduri hujung minggu. Ahad lalu pergi satu kenduri kahwin dah agak lewat petang. Saya cuma minum sahaja. Saya lihat tray buffe kekurangan lauk. Ketika minum di meja , seorang yg mengambil makanan datang duduk sekali dg saya.”Tak makan ka?” Dia menegur.”Tidak,saya masih kenyang”. Balas saya.”Tak ada lauk dah. Buat kenduri jemput orang ramai,lauk tak cukup. Malu pada orang, tinggal kuah saja..”
2
3
2
Sabda nabi yg bermaksud “janganlah mengeji makanan,makan apa yg kita suka,tinggalkan yg tidak suka.” Apa yg tidak dapat disuap ke mulut kita itu adalah bukan rezeki kita..Kalau tak elok pada mata kita, tak sedap pada lidah kits,tinggalkan dan jangan merungut, kerana anda mungkin merungut pada rezeki yg Allah beri. KREDIT FB Tuan Azli (LINK). Jangan kata kau beriman jika kau tidak diuji.




0 comments:

Post a Comment