Friday, July 29, 2016

Filled Under:

Duhai Wanita. Kalau Korang Tau Apa Housemate Aku Buat Kat Rumah Buat Korang Jadi CUAK !!! - HARIAN METRONI





Duhai Wanita. Kalau Korang Tau Apa Housemate Aku Buat Kat Rumah Buat Korang Jadi CUAK !!!
Aku budak UIA. Final year. Aku duduk rumah sewa. Housemate aku bukan semua pelajar, ada 2 orang tu dah bekerja. Aku perasan semenjak 2-3 bulan lepas, housemate2 aku ni dah kurang buat aktiviti luar. Asyik dok rumah je. Apa yang mereka buat adalah mereka layan gambar2 instagram wanita-wanita muslimah, pastu save dalam phone and laptop, lepas tu mereka akan.....
Duhai Wanita. Kalau Korang Tau Apa Housemate Aku Buat Kat Rumah Buat Korang Jadi CUAK !!! | Salam, terima kasih admin accept confession aku or more kepada message yang aku nak sampaikan. Sebelum bercerita, aku kenalkan diri sikit. Aku budak final year degree kat sini and doakan aku berjaya habis kan sisa2 waktu aku kat sini. Ecece..aku stay dekat rumah sewa member aku sebab aku nak dekat dengan rumah. Aku ada parents lagi aku kena jaga sebab aku anak sulung. Rumah sewa aku tu..bukan student je yang duduk, ada gak sorg dua yang dah bekerja. Aku fikir sebab last year so aku kena sabar sikit. Aku bukan la orang yang alim sgt..solat, puasa, pergaulan bebas aku jaga.1
Tapi pesanan ini dan nasihat ini aku nak tujukan kepada KAUM HAWA diluar sana. Yes, aku seorang lelaki dan nafsu terhadap wanita itu kuat. Aku risau kalau one day jika Allah menguji adik perempuan aku sama seperti sesetengah perempuan diluar sana hadapi. Nauzubillahminzalik.
Wahai kaum wanita yang dimuliakan oleh Allah SWT, Jagalah aurat kamu, jagalah batas pergaulan kamu dan kembali la kepada ajaran yang benar.
2
Aku tulis ni pun lepas bangun tidur. So ada la jugak ayat2 tak kena sangat. Tapi aku dah jalankan tanggungjawab aku menegur. Aku minta maaf kalau serabut sangat ayat aku. Hope korang dapat main point aku cuba sampaikan. – Farqan via IIUM.





0 comments:

Post a Comment