Thursday, July 28, 2016

Filled Under:

Beria-Ria Abang Ipar Suruh Balik Kampung..Pagi Tu 'SARAPAN' Suami Rebah,Rupanya Mereka... - KITA VIRAL

Beria-Ria Abang Ipar Suruh Balik Kampung..Pagi Tu 'SARAPAN' Suami Rebah,Rupanya Mereka...
"Aku isteri ada anak,suami dah lama tak kerja,aku banting tulang cariduit tanggung keluarga,abang ipar mintak balik kampung nak kumpul adik beradik katanya,kami akur dan balik, bila jumpa adik beradik boleh jamu suami aku dengan....................
Beria-Ria Abang Ipar Suruh Balik Kampung..Pagi Tu ‘SARAPAN’ Suami Rebah,Rupanya Mereka… |Saya seorang isteri yang menderita dengan seorang suami penagih dadah. sudah bertahun memendam perasaan. Dulu saya tahu dia ada main barang tapi tak ada seteruk sekarang. Dulu barang takda pun xpa. Sekarang barang xda ja isteri dimaki hamun barang rumah dibaling. Kalau bawa kereta macam orang gila seperti nyawa isteri dan anak tidak berharga langsung.
Capture
Dulu sorok-sorok juga tapi sekarang rumah sendiri dijadikan ‘port’,siap panggil kawan-kawan. Sampaikan anak tanya apa yang abah buat dalam bilik lama-lama. Kerana dadah dia jadi panas baran,kaki pukul,kaki judi. Dan dah bertahun dia tak kerja, Saya seorang membanting tulang bekerja menyara kami anak-beranak.
Dia tahu tidur makan,Bangun pagi mintak duit nak beli barang ja. Tak pernah tanya isteri ada duit ke tidak nak beli beras. Terpaksa beri kalau tak maki hamun la jawabnya. Perkataan babi celaka setan sial bagaikan biasa di telinga saya.
Dari makan hati sekarang dah tak rasa apa-apa sebab dah terlalu banyak makan hati. Menangis pun dah tak keluar air mata lagi dah. Deritanya dapat suami kaki dadah. Dia kuat hisap ice baby. Muka sampai dah cengkung. Pernah kena tangkap tapi menangis merayu nak berubah. Anak pula sampai demam sebab rapat dengan abahnya. Gigih kumpul duit untuk jamin tapi janji tinggal janji.
Susah nak tinggal sebab abang-abangnya,ipar,duai yang lelaki semua rosak. Kaki barang semua. Paling makan hati time balik kampung, Adik-beradik dia jamu “barang”. Beli barang tu sampai beratus untuk jamu abang-abang. Tak fikir isteri hutang keliling pinggang. Abang-abang pun sama. Bukan nak nasihat adik.
Apatah lagi nak rasa bersalah tengok kami bertekak janji dapat makan barang free. Patut la orang cakap orang begini otak dah punah. Tiap kali balik kampung duit licin dalam bank. Sampai duit minyak untuk balik rumah pun pinjam kawan. Nak bercerai sayang dengan anak lagi. Tambah saya sebatang kara hanya menumpang kasih sayang family mertua. Nak report polis utk kasi pengajaran dan peluang terakhir untuk dia berubah tapi takut ketahuan. Nanti jadi dendam. Teringin nak bahagia macam orang lain dan dapat suami yang bertanggungjawab. Apa pendapat kamu semua???-KRT




1 comments:

  1. saya pernah rasa apa yg kamu rasa, saya juga mengalami nasib yg sama..jgn dibiarkan nasib kamu berterusan begini..
    mesti ambil tindakan dan kamu yg patut buat perubahan barulah segalanya berubah.

    ReplyDelete